Wednesday, November 11, 2009

Nikah di Thailand

Salam

Saya Hj Din rakyat Malaysia yang bermastautin di Thailand terlibat dalam industri eksport.

Selama saya di Thailand saya lihat banyak pasangan Malaysia tertipu kerana bayaran nikah yang terlalu mahal sehingga ribuan Ringgit dan implikasi daripada perkara tersebut mereka melewatkan laporan ke pejabat agama dan daftar nikah di Malaysia kerana denda dikenakan.

Banyak pasangan kahwin ke Thailand tidak bahagia tetapi banyak juga kahwin di Malaysia tidak bahagia. Hakikatnya tiada siapa dapat membaca masa depan.

Antara sebab utama dilangsungkan perkahwinan di Thailand:

1- Tidak mendapat restu keluarga

2-Tidak mendapat restu isteri pertama

3-Masalah unik

Apa pilihan yang ada?

Haruskah dibiarkan pasangan muda berzina dan membuang anak? Haruskah pasangan 30-an, 40-an berzina dengan dosa yang sangat besar hanya kerana tidak mendapat restu isteri pertama?

Semua ini adalah realiti yang saya lihat sehari-hari dan kerana itu saya ingin memulakan blog ini.

Sila email saya untuk maklumat lanjut. Saya percaya bahawa mereka yang bersusah payah untuk berkahwin kerana mereka ada sedikit iman di hati mereka. Berzina lebih mudah.

(Setiap perkahwinan akan dilaporkan ke konsul Malaysia di Songkhla secara rasmi untuk menjamin kebajikan semua pihak)

Untuk makluman lanjut email saya din.shamsul31@gmail.com

4 comments:

  1. Salam

    Terima kasih atas perkhidmatan diberikan. Terima kasih kerana pak imam itu bersusah payah ke konsul supaya kami tidak perlu bersusah payah di Malaysia nanti pada masa depan.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum

    Terima kasih kerana khidmat sempurna yang diberikan. Sekarang saya faham kalau ikut prosedur betul nikah di Thailand samalah seperti nikah di Australia, UK atau Mesir.

    Terima kasih sekali lagi kerana bersusah payah untuk menyiapkan sekian banyak dokumen untuk melangsungkan dan mengesahkan pernikahan luar negara kami.

    ReplyDelete
  3. Salam

    Terima kasih atas jasa baik pihak tuan menguruskan pernikahan kami.

    Semoga Allah membalas jasa baik tuan.

    ReplyDelete
  4. salam

    Terima kasih Hj Din dan abang wan.

    Kepada yang tak biasa pergi kahwin saya berpesan ..terdapat tiga tapisan untuk mendapatkan perkahwinan yang sah.

    I-Imam yang diiktiraf
    2-Untuk memastikan imam diiktiraf bila pejabat agama wilayah keluarkan surat.
    3-Ujian akhir bila konsul malaysia keluarkan surat menandakan imam/majlis agama diiktiraf.

    Banyak yang buat kerja separuh jalan dan menganiaya orang!

    ReplyDelete